הקרב על סוריה • גורם מדיני: צה"ל יפעל במלוא העוצמה נגד איראן

    מוטי סבן No Comments on הקרב על סוריה • גורם מדיני: צה"ל יפעל במלוא העוצמה נגד איראן

    שר ההגנה האמריקאי אמר היום: "כי ארה"ב לא תסבול את הפעולות של אירן במזרח התיכון, "הם יישאו בתוצאות", איים על איראן | בינתיים, איראן מתבססת עמוק בסוריה ומעבירה כלי נשק וכוחות למדינה | גורם מדיני בכיר אמר היום: "כי צה"ל יפעל במלוא העוצמה נגד הניסיונות האיראנים" | האם אחרי האיומים, נראה את ישראל פועלת בצורה מאסיבית יותר בסוריה?

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוריה לאן? לקראת המערכה הגדולה באידליב, נראה שהמתיחות בין כלל הגורמים בסוריה, מגיעה לשיא. שר ההגנה האמריקאי תקף היום (שלישי) במסיבת עיתונאים ב'פנטגון' את נוכחות איראן בסוריה ואמר: "כי ארצו לא תסבול את הפעילות השלילית של איראן במזרח התיכון. מאטיס גם הזהיר את האיראנים כי הם 'יישאו בתוצאות' אם ימשיכו בכך".

    עוד הוסיף שר ההגנה: "הבעיה היא עם ההנהגה של איראן ולא עם העם האיראני. מאטיס הדגיש כי לאיראנים אין מה לחפש בסוריה". מאטיס הוסיף כי אינם רואים באסאד מנהיג לגיטימי: "המטרה שלנו היא לאפשר לסורים לבחור ממשלה חדשה שבראשה לא עומד בשאר אסד".

    בתוך כך, גורם מדיני בכיר בישראל ציין כי הלחץ על איראן "כבר נותן את אותותיו" וכי ישראל תמשיך במאמץ להפעיל לחץ נוסף על המשטר האיראני. הדברים נאמרו על רקע דבריו של נשיא איראן חסן רוחאני שאמר כי בגלל הסנקציות הכלכליות, רבים בעם איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של המדינה.

    בהתייחסו להתבססות האיראנית בסוריה הדגיש הגורם המדיני כי צה"ל ימשיך לפעול" במלוא הנחישות נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה".

    הגורם הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הציב את המאבק בהתבססות הצבאית של איראן בסוריה כיעד מרכזי, בדיוק כפי  שהציב את ביטול הסכם הגרעין והשיג את יעד זה למרות שהדבר נראה בלתי אפשרי".

    עוד אמר הגורם המדיני הבכיר: צה"ל ימשיך לפעול במלוא הנחישות נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה.

    כזכור, סוריה חתמה עם שר ההגנה האיראני אמש, כי איראן תשקם את צבא סוריה ואת תעשיות הנשק במדינה, הדבר מהווה חותמת להתבססות האירנית בתמיכת אסד, נראה שאיראן הולכת להישאר שנים ארוכות קדימה ולהתבסס בסוריה בצורה עמוקה מאוד.

    ישראל ניצבת מנגד ומוכנה להלחם בכל כוחה לסכל את ההתבססות האירנית בסוריה, נראה כי עכשיו לא יספיקו תקיפות נקודתיות מהאוויר, אם ארה"ב וישראל רוצות באמת לסכל את תוכניות איראן, היום הם יצטרכו לעבור לשלב מאסיבי ותקיף יותר.



    0 תגובות